Statute
GDYNIA ULTRA WAY
WINTER RACE 2026
CONTENTS
1. ORGANIZATORZY:
GDYNIA ULTRA WAY – WINTER RACE zwany dalej BIEGIEM, jest imprezą sportowo – rekreacyjną organizowaną przez Fundację ULTRA WAY (zwaną dalej ORGANIZATOREM) we współpracy z Gdyńskim Centrum Sportu w Gdyni ul. Olimpijska 5/9 oraz współfinansowana jest ze środków pochodzących z Województwa Pomorskiego
Officials during the competition:
⮚ Dyrektor zawodów: Dariusz Rewers mail: kontakt@ultra-way.pl
⮚ Biuro zawodów: Magdalena Michalak +48 533 023 193 mail: biuro@ultra-way.pl
⮚ Trasy: Jerzy Gniotyński +48 505 083 527 mail: trasy@ultra-way.pl
⮚ Wolontariat: Dorota Bemowska +48 609 908 013 mail: wolontariat@ultra-way.pl
⮚ Centrum zawodów: Maciej Król +48 604 785 555
⮚ Sędzia główny: Dariusz Rewers mail. kontakt@ultra-way.pl
2. CELE:
⮚ Popularyzacja biegania jako formy aktywnej turystyki;
⮚ Rywalizacja sportowa;
⮚ Propagowanie zdrowego trybu życia i edukacji ekologicznej;
⮚ Popularyzacja Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oraz regionu Kaszub i Pomorza;
⮚ Promocja atrakcyjnych terenów Gdyni i Małego Trójmiasta Kaszubskiego;
⮚ Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu;
⮚ Integracja środowiska biegaczy z różnych stron kraju.
3. TERMIN I MIEJSCE ZAWODÓW:
GDYNIA ULTRA WAY – WINTER RACE odbędzie się w dniu 17.01.2026 r. na pięciu dystansach:
⮚ STARY WILK 100km+.
ITRA 4
GÓRSKIE 3
UTMB 100K
Dystans 100,66 km, przewyższenie: +/- 3904 m,
START: GDYNIA, BULWAR NADMORSKI (PARKING PRZY AL. PIŁSUDSKIEGO) data 16.01.2026 o godzina 20:00
UWAGA!! Na start zawodników dowiozą autokary sprzed Gdyńskiego Centrum Sportu –Narodowy Stadion Rugby, Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10 (TRANSPORT PŁATNY) – więcej w komunikacie technicznym.
META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10
LIMIT 20 godzin tj. do godziny 16:00 dnia 17.01.2026 r.
⮚ NOCNY JELEŃ 76km+.
ITRA 3
GÓRSKIE 3
UTMB 100K
Dystans 76,70 km, przewyższenie: +/- 3120 m,
START: GDYNIA, BULWAR NADMORSKI (PARKING PRZY AL. PIŁSUDSKIEGO) data 17.01.2026 o godzina 1:00
UWAGA!! Na start zawodników dowiozą autokary sprzed Gdyńskiego Centrum Sportu –Narodowy Stadion Rugby, Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10 (TRANSPORT PŁATNY) – więcej w komunikacie technicznym.
META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10
LIMIT 15 godzin tj. do godziny 16:00 dnia 17.01.2026 r.
⮚ TROPEM RYSIA 54km+.
ITRA 2
GÓRSKIE 3
UTMB 50K
Dystans 54,27 km, przewyższenie: +/- 2208 m,
START: GDYNIA, BULWAR NADMORSKI (PARKING PRZY AL. PIŁSUDSKIEGO) data 17.01.2026 o godzina 5:00
UWAGA!! Na start zawodników dowiozą autokary sprzed Gdyńskiego Centrum Sportu –Narodowy Stadion Rugby, Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10 (TRANSPORT PŁATNY) – więcej w komunikacie technicznym.
META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10
LIMIT 11 godzin tj. do godziny 16:00
⮚ PÓŁ DZIKA27km+.
ITRA 1
GÓRSKIE 4
UTMB 20K
Dystans 27,16 km, przewyższenie: +/- 1196 m,
START i META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10,
START: 17.01.2026 r. o godzinie 10:00
LIMIT 6 godzin tj. do godziny 16:00
⮚ SZYBKA SARNA 10km+.
Dystans 10,86 km, przewyższenie: +/- 431 m,
START i META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10,
START: 17.01.2026 r. o godzinie 13:00
LIMIT 3 godziny tj. do godziny 16:00
Starty biegów odbędą się w formule startu wspólnego.
The starting line will be closed 5 minutes after the starter's shot for each distance.
The race organizer reserves the right to slightly adjust the route and distance of the race.
THE COMPETITION OFFICE mieścić się będzie w Gdyńskim Centrum Sportu – Hala lekkoatletyczna Gdynia ul. Olimpijska 5/9 (szczegółowe informacje zostaną podane w komunikacie startowym):
⮚ Czwartek 15.01.2026 r. – pakiety na biegi: STARY WILK, NOCNY JELEŃ, TROPEM RYSIA, PÓŁ DZIKA i SZYBKA SARNA – szczegółowe godziny pracy BIURA ZAWODÓW zostaną podane w osobnym komunikacie;
⮚ Piątek 16.01.2026 r. – pakiety na biegi: STARY WILK, NOCNY JELEŃ, TROPEM RYSIA, PÓŁ DZIKA i SZYBKA SARNA – szczegółowe godziny pracy BIURA ZAWODÓW zostaną podane w osobnym komunikacie;
⮚ Sobota 17.01.2026 r. – pakiety na biegi: TROPEM RYSIA, PÓŁ DZIKA i SZYBKA SARNA – szczegółowe godziny pracy BIURA ZAWODÓW zostaną podane w osobnym komunikacie;
4. TRASA:
Trasy wszystkich dystansów będą przebiegać w większości ścieżkami leśnymi i drogami gruntowymi oraz krótkimi odcinkami utwardzonymi, przy czym możliwe są odcinki przebiegające wzdłuż dróg publicznych i innych, którymi odbywa się regularny ruch drogowy, wymagające szczególnej ostrożności ze strony Uczestnika;
The route will be marked in the field with tourist trails and additional markings of the Organizer;
Szczegóły znakowania trasy podane będą w komunikacie technicznym. ORGANIZATOR zapewni uczestnikom tracki poszczególnych tras, do wgrania w urządzenia służące do nawigacji.
5. ZASADY UCZESTNICTWA
⮚ Udział w zawodach może wziąć każda pełnoletnia osoba (w biegu SZYBKA SARNA 10KM limit wieku od 16 lat), która zgłosi chęć udziału w biegu poprzez formularz zgłoszeniowy, uiści opłatę startową oraz podpisze własnoręcznie oświadczenie o starcie w biegu na własną odpowiedzialność – dla potrzeb niniejszego REGULAMINU zwana dalej UCZESTNIKIEM;
⮚ ORGANIZATOR informuje, że dane osobowe UCZESTNIKA przy zgłoszeniu zapisu przy użyciu formularza na stronie niniejszego regulaminu są przekazywane przez UCZESTNIKA bezpośrednio podmiotowi organizującemu formularz do zapisów i pomiar czasu (wszelkie dane tego podmiotu jak i polityka wykorzystania danych osobowych dostępne są na stronie https://b4sportonline.pl/festiwal_biegowy_ultra_way/ Dane, po zakończeniu rejestracji elektronicznej, zostaną przekazane ORGANIZATOROWI na podstawie zawartej pomiędzy podmiotem organizującym zapisy a ORGANIZATOREM umowy o powierzenie przetwarzania danych osobowych;
⮚ ORGANIZATOR wykorzysta przekazane mu dane osobowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami, zakresem udzielonej przez UCZESTNIKA zgody, wyłącznie do celów związanych z organizacją i promocją BIEGU, w szczególności w zakresie zapisów (publikacja danych na liście startowej publicznie dostępnej), przygotowania pakietów startowych, podania wyników (w tym na stronie BIEGU, stronie podmiotu organizującego formularz do zapisów, mediach społecznościowych, wywieszonych publicznie w strefie mety, stronach o tematyce biegowej/sportowej, stronach i profilach w mediach społecznościowych partnerów i sponsorów BIEGU), informacji dotyczących biegu podawanych na portalach społecznościowych, innych celach bezpośrednio związanych z organizacją i promocją BIEGU, wyłonienia zwycięzców, przyznania i wydania nagród;
⮚ Ponadto przy wydawaniu pakietów startowych UCZESTNIK otrzyma od ORGANIZATORA informację o przetwarzaniu jego danych osobowych, (przy czym dane te będą wykorzystane wyłącznie w celach przewidzianych w niniejszym REGULAMINIE) oraz wyrazi zgodę na przetwarzanie tych danych (w zakresie przewidzianym niniejszym REGULAMINEM) przez ORGANIZATORA, przy czym wyrażenie zgody jest dobrowolne. Przetwarzanie danych osobowych przez ORGANIZATORA pozwala na zorganizowanie uczestnictwa UCZESTNIKA w BIEGU, w tym klasyfikacji, zatem brak zgody uniemożliwia UCZESTNIKOWI wzięcie udziału w BIEGU. Dane osobowe UCZESTNIKA będą przetwarzane przez ORGANIZATORA w następujących celach: przygotowania, realizacji BIEGU i zapewnienia udziału w nim UCZESTNIKA, w tym wszystkich czynności przygotowawczych, takich jak przygotowanie pakietów startowych, a następnie ogłoszenia wyników zawodów i informowania o przebiegu BIEGU oraz jego promocji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej, jako RODO), wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Organizatorze – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest prawnie uzasadnionym interesem ORGANIZATORA – podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane osobowe UCZESTNIKA są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji zawodów, w zakresie przygotowania, udziału UCZESTNIKA w BIEGU, ogłoszenia wyników, informowania o przebiegu BIEGU oraz jego promocji – przez okres niezbędny do realizacji tych czynności, a w przypadku informowania o przebiegu, również po realizacji BIEGU, przez okres, w którym ORGANIZATOR będzie organizował kolejne edycje BIEGU, w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na ORGANIZATORZE – przez okres niezbędny do wypełniania tych obowiązków przez ORGANIZATORA, w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – przez okres przedawnienia takich roszczeń przewidziany przepisami prawa. Odbiorcami danych osobowych UCZESTNIKA mogą być podmioty współpracujące z ORGANIZATOREM przy organizacji Biegu. Dane osobowe Uczestnika nie będą przekazywane do państw trzecich, tj. do państw z siedzibą spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
⮚ UCZESTNIK ma prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych UCZESTNIKA odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, to UCZESTNIKOWI przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją. UCZESTNIK ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale konsekwencją niepodania tych danych ORGANIZATOROWI bądź podmiotowi organizującemu zapisy, będzie brak możliwości przygotowania i zapewnienia uczestnictwa w BIEGU dla danego UCZESTNIKA. ORGANIZATOR nie będzie podejmować decyzji, które opierają się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywoływałoby wobec UCZESTNIKA skutki prawne lub w podobny sposób znacząco na UCZESTNIKA wpływało;
⮚ Każdy UCZESTNIK dokonując zapisu na BIEG wyraża zgodę na nieodpłatną publikację wizerunku, w szczególności wraz z podaniem imienia i nazwiska oraz klubu sportowego, w tym w relacjach z BIEGU zamieszczonych w mediach, a także w reklamach, materiałach promocyjnych ORGANIZATORA, partnerów, patronów medialnych i sponsorów – w tym na stronach www i w mediach społecznościowych;
⮚ Wyrażenie powyższej zgody i podanie danych objętych niniejszym oświadczeniem jest dobrowolne, jednakże niezbędne do uczestnictwa w biegu;
⮚ UCZESTNIK ma prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez ORGANIZATORA w każdym czasie.
6. UCZESTNICY:
⮚ Start w zawodach ma charakter dobrowolny;
⮚ UCZESTNIK jest zobowiązany wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie zapisów BIEGU lub dokonać osobistego zgłoszenia w Biurze Zawodów lub w innym wskazanym przez ORGANIZATORA miejscu (podczas rejestracji przed startem – o ile pozostaną miejsca). Zgłoszenie wygasa w przypadku braku wpłaty wpisowego w wynikającym z Regulaminu terminie;
⮚ UCZESTNIK jest zobowiązany wpłacić wpisowe przed startem w wysokości zgodnej z REGULAMINEM, w terminie przewidzianym w REGULAMINIE. Potwierdzenie opłaty startowej należy zachować do wglądu podczas rejestracji w Biurze Zawodów;
⮚ Każdy UCZESTNIK startuje w zawodach na własną odpowiedzialność.
Only people who are in appropriate health condition, in particular required for competitions such as RACE, can participate in the RACE. Each PARTICIPANT assesses his/her own health condition;
⮚ Każdy UCZESTNIK BIEGU, najpóźniej w dniu startu musi mieć ukończone 18 lat ( w przypadku Biegu SZYBKA SARNA na 10km – musi mieć ukończone 16 lat);
⮚ Każdy UCZESTNIK przyjmuje do wiadomości i akceptuje fakt, iż udział
w BIEGU wiąże się z ponadprzeciętnym wysiłkiem fizycznym i pociąga za sobą naturalne ryzyko sportowe, zagrożenie wypadkami, w tym w związku z faktem, iż trasa BIEGU w dużej mierze prowadzi przez las, a także możliwość odniesienia obrażeń ciała i urazów fizycznych, w tym śmierci;
⮚ Każdy UCZESTNIK przed przystąpieniem do zawodów składa ORGANIZATOROWI osobiście pisemne oświadczenie o braku jakichkolwiek przeciwwskazań zdrowotnych do startu w zawodach i o starcie wyłącznie na własną odpowiedzialność, według wzoru ORGANIZATORA, dostępnego na wniosek UCZESTNIKA w drodze e-mailowej oraz w biurze zawodów. Złożenie takiego oświadczenia jest warunkiem uczestnictwa w zawodach – ORGANIZATOR może odmówić udziału w zawodach w przypadku braku złożenia oświadczenia;
⮚ Przez zarejestrowanie udziału w BIEGU, UCZESTNIK tym samym oświadcza,
iż zrzeka się roszczeń odnośnie dochodzenia odszkodowania od ORGANIZATORA w razie poniesienia uszczerbku na zdrowiu czy odszkodowania lub zadośćuczynienia z innego tytułu, w związku z BIEGIEM;
⮚ Wszyscy UCZESTNICY zobowiązują się przestrzegać zasad ustalonych przez ORGANIZATORA (w tym przestrzegać zasad ruchu drogowego) i bezwzględnie stosować się do jego poleceń jak i poleceń osób przez ORGANIZATORA wyznaczonych;
⮚ Podczas odprawy technicznej, która zostanie udostępniona w dniu 10.01.2026 o godzinie 20.00 na stronie https://www.facebook.com/FestiwalBiegowyULTRAWAY uczestnicy zostaną poinformowani o możliwych szczególnych niebezpieczeństwach na trasie;
⮚ Potwierdzeniem uczestnictwa jest nadanie numeru startowego zawodnikowi;
⮚ Uczestnicy zawodów ubezpieczają się, w szczególności od NNW, we własnym zakresie.
7. Pomiar czasu i punkty kontrolne:
Podstawą klasyfikacji w zawodach jest elektroniczny pomiar czasu wykonany za pomocą otrzymanego w biurze zawodów chipa. Na starcie, punktach kontrolnych oraz mecie biegu będą znajdować się maty kontrolne, które odnotują pojawienie się zawodnika. Ponadto na trasie biegu będą znajdowały się punkty kontrolne, jak i osoby kontrolujące/sprawdzające. Aby zostać sklasyfikowanym uczestnik musi zostać odnotowany na wszystkich punktach kontrolnych. Trasa biegu przewiduje stałe punkty kontrolne oraz lotne, które nie będą znane zawodnikom.
8. Numery startowe:
For the duration of the race, participants must run with their starting number uncovered so that it is visible to the judge and people controlling the route.
9. Limity czasowe oraz punkty odżywcze/kontrolne:
Na trasie biegu, będą ustawione punkty odżywcze oraz punkty nawadniania (za wyjątkiem trasy Szybka Sarna 10 km) – które są jednocześnie punktami kontrolnymi z limitami czasowymi na cały bieg oraz odcinki. Przekroczenie ustalonego czasu, będzie skutkować dyskwalifikacją UCZESTNIKA.
STARY WILK 100 km+
Dystans 100,66 km, przewyższenie: +/- 3904 m, limit na ukończenie dystansu 20 godzin
START: GDYNIA, BULWAR NADMORSKI (PARKING PRZY AL. PIŁSUDSKIEGO)
START: 16.01.2026 o godzina 20:00
UWAGA!! Na start zawodników dowiozą autokary sprzed Gdyńskiego Centrum Sportu –Narodowy Stadion Rugby, Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10 (TRANSPORT PŁATNY) – więcej w komunikacie technicznym.
Punkt 1: Orłowo (14,3 km), limit 02h30, tj do godz. 22:30;
Punkt 2: Marszewo / Ogród Botaniczny / (33,8 km), limit 04h00, tj do godz. 02:30; PRZEPAK
Punkt 3: Wyspowo (56,3 km), limit 04h00, tj. do godz. 6:30;
Punkt 4: Janowo (79,0 km), limit 04h00, tj. do godz. 10:30; PRZEPAK
Punkt 5: Leszczynki (91,0 km), limit 03h00, tj. do godz. 13:30;
META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10
LIMIT 20 godzin tj. do godziny 16:00 dnia 17.01.2026 r.
NOCNY JELEŃ 76 km+
Dystans 76,70 km, przewyższenie: +/- 3120 m, limit na ukończenie dystansu 15 godzin
START: GDYNIA, BULWAR NADMORSKI (PARKING PRZY AL. PIŁSUDSKIEGO)
START: 17.01.2026 o godzina 1:00
UWAGA!! Na start zawodników dowiozą autokary sprzed Gdyńskiego Centrum Sportu –Narodowy Stadion Rugby, Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10 (TRANSPORT PŁATNY) – więcej w komunikacie technicznym.
Punkt 1: Orłowo (14,3 km), limit 02h30, tj do godz. 03:30;
Punkt 2: Marszewo / Ogród Botaniczny / (33,8 km), limit 03h30, tj do godz. 07:00; PRZEPAK
Punkt 3: Janowo (54 km), limit 03h30, tj. do godz. 10:30; PRZEPAK
Punkt 4: Leszczynki (65,0 km), limit 03h00, tj. do godz. 13:30;
META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10
LIMIT 15 godzin tj. do godziny 16:00 dnia 17.01.2026 r.
TROPEM RYSIA 54 km+
Dystans 54,27 km, przewyższenie: +/- 2208 m, limit na ukończenie dystansu 11 godzin
START: GDYNIA, BULWAR NADMORSKI (PARKING PRZY AL. PIŁSUDSKIEGO)
START: 17.01.2026 o godzina 5:00
UWAGA!! Na start zawodników dowiozą autokary sprzed Gdyńskiego Centrum Sportu –Narodowy Stadion Rugby, Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10 (TRANSPORT PŁATNY) – więcej w komunikacie technicznym.
Punkt 1: Orłowo (14,3 km), limit 02h30, tj do godz. 07:30;
Punkt 2: Marszewo / Ogród Botaniczny / (33,8 km), limit 03h30, tj do godz. 11:00;
Punkt 3: Leszczynki (43 km), limit 02h30, tj. do godz. 13:30;
META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10
LIMIT 11 godzin tj. do godziny 16:00 dnia 17.01.2026 r.
PÓŁ DZIKA 27 km+
Dystans 27,16 km, przewyższenie: +/- 1196 m, limit na ukończenie dystansu 6 godzin
START i META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10,
START: 17.01.2026 o godzina 10:00
Punkt 1: Leszczynki (16,7 km), limit 03h30, tj. do godz. 13:30;
LIMIT 6 godzin tj. do godziny 16:00 dnia 17.01.2026 r.
SZYBKA SARNA 10 km+
Dystans 10,86 km, przewyższenie: +/- 431 m, limit na ukończenie dystansu 3 godziny
START i META: Gdyńskie Centrum Sportu – Narodowy Stadion Rugby Gdynia ul. Kazimierza Górskiego 10,
START: 17.01.2026 o godz. 13:00
LIMIT 3 godziny tj. do godziny 16:00 dnia 17.01.2026 r.
⮚ Na punktach odżywczych będą: napoje chłodzące, przekąski, słodycze, owoce, napoje regenerujące i napoje ciepłe, Na punktach Marszewo, Janowo i Leszczynki będą ciepłe posiłki.
DROP BAGS / DEPOSIT
⮚ W Centrum zawodów każdy UCZESTNIK zawodów może pozostawić depozyt.
⮚ Depozyt będzie można zostawić również miejscu startu dystansu STARY WILK 100 km+, NOCNY JELEŃ 76 km+ oraz TROPEM RYSIA 54 km+
⮚ Worki na depozyt będą wydane w Biurze Zawodów.
⮚ Pojemność worków to do 60l. Limit wagowy depozytu – do 3 kg/osobę
⮚ Pamiętaj, aby nie oddawać depozytu bez oznaczenia go swoim numerem startowym.
⮚ Wydanie depozytu następuje wyłącznie za okazaniem numeru startowego lub dowodu osobistego.
⮚ Depozyty nie odebrane do końca trwania imprezy będą utylizowane.
⮚ Depozyty nie będą wysyłane drogą pocztową.
⮚ Prosimy nie umieszczać w depozytach rzeczy kosztownych, dokumentów, itp.
⮚ Zabronione jest umieszczanie w workach pojemników szklanych oraz puszek z napojami.
Więcej informacji w komunikacie startowym.
10. ZGŁOSZENIA:
⮚ Zgłoszenia można dokonać drogą elektroniczną poprzez stronę https://b4sportonline.pl/festiwal_biegowy_ultra_way/ Zgłoszenie internetowe jest ważne po dokonaniu opłaty startowej. Formularz zgłoszeniowy zostaje zamknięty w dniu 06.01.2026 r. Po tym terminie będzie możliwość dopisania do listy startowej w Biurze zawodów, ale bez gwarantowanego pełnego pakietu startowego oraz medalu okolicznościowego;
⮚ Limity uczestników w poszczególnych dystansach:
– STARY WILK: 200 people;
– NOCNY JELEŃ: 200 people;
– TROPEM RYSIA: 300 osób;
– PÓŁ DZIKA: 400 people;
– SZYBKA SARNA: 400 people;
⮚ ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo do zwiększenia limitu.
⮚ W przypadku zgłoszenia więcej osób niż przewiduje limit UCZESTNIKÓW, pierwszeństwo zgłoszenia ma osoba, która wcześniej opłaciła startowe. Pozostałym zgłoszonym poza limitem zostanie zwrócona opłata;
⮚ Każdy UCZESTNIK biegu musi zostać zweryfikowany w Biurze Zawodów. UCZESTNIK podczas weryfikacji musi posiadać dokument potwierdzający tożsamość.
11. OPŁATY:
Wysokość wpisowego (opłaty startowej) zależy od terminu uiszczenia opłaty, zgodnie z poniższymi zasadami – decyduje data zaksięgowania opłaty:
STARY WILK 100 km+.
⮚ Termin do 15.07.2025 roku – wpisowe 250 PLN;
⮚ Termin do 31.08.2025 roku – wpisowe 300 PLN;
⮚ Termin do 31.10.2025 roku – wpisowe 350 PLN;
⮚ Termin do 06.01.2026 roku – wpisowe 400 PLN;
⮚ Rejestracja w Biurze Zawodów – wpisowe 450 PLN.
NOCNY JELEŃ 76 km+.
⮚ Termin do 15.07.2025 roku – wpisowe 200 PLN;
⮚ Termin do 31.08.2025 roku – wpisowe 250 PLN;
⮚ Termin do 31.10.2025 roku – wpisowe 300 PLN;
⮚ Termin do 06.01.2026 roku – wpisowe 350 PLN;
⮚ Rejestracja w Biurze Zawodów – wpisowe 400 PLN.
TROPEM RYSIA 54 km+.
⮚ Termin do 15.07.2025 roku – wpisowe 150 PLN;
⮚ Termin do 31.08.2025 roku – wpisowe 200 PLN;
⮚ Termin do 31.10.2025 roku – wpisowe 250 PLN;
⮚ Termin do 05.01.20256 roku – wpisowe 300 PLN;
⮚ Rejestracja w Biurze Zawodów – wpisowe 350 PLN.
PÓŁ DZIKA 27 km+.
⮚ Termin do 15.07.2025 roku – wpisowe 100 PLN;
⮚ Termin do 31.08.2025 roku – wpisowe 140 PLN;
⮚ Termin do 31.10.2025 roku – wpisowe 160 PLN;
⮚ Termin do 06.01.2026 roku – wpisowe 180 PLN;
⮚ Rejestracja w Biurze Zawodów – wpisowe 200 PLN.
SZYBKA SARNA 10 km+.
⮚ Termin do 15.07.2025 roku – wpisowe 70 PLN;
⮚ Termin do 31.08.2025 roku – wpisowe 110 PLN;
⮚ Termin do 31.10.2025 roku – wpisowe 130 PLN
⮚ Termin do 06.01.2026 roku – wpisowe 150 PLN;
⮚ Rejestracja w Biurze Zawodów – wpisowe 170 PLN.
Uczestnik zawodów ma możliwość opłacenia biegu za pomocą platformy AUTOPAY oraz kartą płatniczą.
If you choose a traditional payment method, the fee should be paid to the account:
Fundacja ULTRA WAY
KRS 0000940265, REGON 520725048, NIP 588 247 55 86
ADRES: 84-230 Rumia, ul. Kościuszki 28a
SWIFT: PPABPLPK
IBAN: PL18 1600 1462 1804 1783 0000 0001
TRANSFERRING THE PACKAGE TO ANOTHER PARTICIPANT:
⮚ W uzasadnionych przypadkach i po uzgodnieniu z ORGANIZATOREM do dnia 30.12.2025 r. istnieje możliwość przepisania pakietu startowego na inną osobę, przy czym pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 25 zł.
⮚ W szczególnych przypadkach istnieje możliwość rezygnacji z biegu. UCZESTNIKOWI, który zrezygnuje z udziału w imprezie przysługuje prawo do zwrotu wpisowego wg następujących zasad:
⮚ rezygnacja do dnia 31.08.2025 r. – zwrot 100% wpłaconego wpisowego,
⮚ rezygnacja do dnia 30.09.2025 r. – zwrot 80% wpłaconego wpisowego,
⮚ rezygnacja do dnia 31.10.2025 r. – zwrot 50% wpłaconego wpisowego,
⮚ w przypadku rezygnacji po 31.10.2025 r. – brak możliwości zwrotu wpisowego
⮚ Rezygnację z zawodów z podaniem przyczyny należy zgłosić mailowo na adres: biuro@ultra-way.pL
⮚ Zamówione i opłacone koszulki mogą być odebrane jedynie w biurze zawodów przez UCZESTNIKA lub osobę upoważnioną. Nie będzie możliwości wysyłania koszulek, czy pakietów pocztą.
⮚ ORGANIZATOR nie zwraca opłaty wpisowej osobom, które nie ukończyły zawodów lub też nie wzięły udziału w zawodach oraz nie przenosi wpisowego na inne/kolejne zawody.
⮚ ORGANIZATOR nie wysyła pakietów startowych.
⮚ Skrócenie, zmiana przebiegu trasy lub zawodów oraz odwołanie trasy lub zawodów w czasie ich trwania nie stanowi podstawy do zwrotu wpisowego.
CHANGE OF DISTANCE (ROUTE):
⮚ W uzasadnionych przypadkach i po uzgodnieniu z organizatorem do dnia 30.12.2025 r. istnieje możliwość zmiany dystansu, przy czym pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 25 zł.
⮚ ORGANIZATOR nie zwraca różnicy wpisowego, gdy takowa występuje przy przeniesieniu na trasę krótszą. Przenosząc się na dystans dłuższy, uczestnik jest zobowiązany do uregulowania różnicy w wysokości wpisowego (z okresu jego wpłaty). Nie ma możliwości przeniesienia różnicy wpisowego na poczet zamówionej koszulki technicznej. Przepisanie się pomiędzy dystansami będzie możliwe tylko w przypadku wolnych miejsc na danym dystansie.
INVOICES
⮚ Faktury za bieg wystawiane będą na żądanie. W celu zgłoszenia zapotrzebowania prosimy o przesłanie wiadomości z tytułem FAKTURA wraz ze wszystkimi danymi na adres e-mail: biuro@ultra-way.pl z adresu mailowego podanego przy rejestracji.
12. KLASYFIKACJE:
We wszystkich biegach GDYNIA ULTRA WAY – WINTER RACE zostaną wyróżnione następujące klasyfikacje:
⮚ OPEN Mężczyzn
⮚ OPEN Kobiet
⮚ Wiekowa mężczyzn:
M2 – 18 – 29 years old
M3– 30 – 39 years old
M4– 40 – 49 lat .
M5– 50–59 years old
M6 – 60 and above
⮚ Wiekowa kobiet:
K2 – 18 – 29 years old
K3 – 30 – 39 years old
K4 – 40 – 49 years
K5 – 50 – 59 years old
K6 – 60 and above
IMPORTANT:
⮚ Klasyfikacja OPEN nie pokrywa się z klasyfikacją wiekową.
⮚ O zaliczeniu do kategorii wiekowej decyduje rok urodzenia.
13. NAGRODY:
Przewidziane są nagrody rzeczowe lub finansowe w wyżej wymienionych kategoriach. Nagrody dla 3 pierwszych zawodników w kategorii OPEN Mężczyzn i OPEN Kobiet oraz 3 pierwszych zawodników w pozostałych kategoriach. Wielkość nagród zależy od hojności sponsorów. Warunkiem odebrania nagrody jest obecność zawodnika na oficjalnym zakończeniu imprezy. ORGANIZATOR nie wysyła nagród pocztą.
14. WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE:
STARY WILK 100 km+
Wszystkie żele, batony itp., które zabieracie na trasę muszą być podpisane Waszym numerem startowym.
⮚ Kurs trasy (dostarczony przez organizatora) obowiązkowo wgrany w zegarek, telefon lub inne urządzenie do nawigacji;
⮚ Strój dopasowany do warunków atmosferycznych;
⮚ Czapka lub buff;
⮚ Plecak lub pas mieszczący całe wyposażenie obowiązkowe;
⮚ Pojemnik/pojemniki (bidony/bukłaki) mieszczący min. 1 litr płynów;
⮚ Działający, włączony, naładowany telefon komórkowy z zapisanym nr telefonu do organizatora;
⮚ Kurtka wiatrówka;
⮚ Lampka czołówka z białym światłem (z naładowanymi bateriami);
⮚ Folia NRC;
⮚ Numer startowy wraz z chipem;
⮚ Dowód tożsamości;
⮚ Minimum 50 PLN w gotówce na drobne zakupy (sklepy po drodze dostępne);
⮚ Własny kubek/pojemnik (na punktach nie będzie plastikowych kubeczków).
ZALECANE:
⮚ Wydrukowana mapa trasy (do ściągnięcia ze strony organizatora).
⮚ Ubezpieczenie NNW.
NOCNY JELEŃ 76 km+
Wszystkie żele, batony itp., które zabieracie na trasę muszą być podpisane Waszym numerem startowym.
⮚ Kurs trasy (dostarczony przez organizatora) obowiązkowo wgrany w zegarek, telefon lub inne urządzenie do nawigacji;
⮚ Strój dopasowany do warunków atmosferycznych;
⮚ Czapka lub buff;
⮚ Plecak lub pas mieszczący całe wyposażenie obowiązkowe;
⮚ Pojemnik/pojemniki (bidony/bukłaki) mieszczący min. 1 litr płynów;
⮚ Działający, włączony, naładowany telefon komórkowy z zapisanym nr telefonu do organizatora;
⮚ Kurtka wiatrówka;
⮚ Lampka czołówka z białym światłem (z naładowanymi bateriami);
⮚ Folia NRC;
⮚ Numer startowy wraz z chipem;
⮚ Dowód tożsamości;
⮚ Minimum 50 PLN w gotówce na drobne zakupy (sklepy po drodze dostępne);
⮚ Własny kubek/pojemnik (na punktach nie będzie plastikowych kubeczków).
RECOMMENDED:
⮚ Wydrukowana mapa trasy (do ściągnięcia ze strony organizatora).
⮚ Ubezpieczenie NNW.
TROPEM RYSIA 54 km+
Wszystkie żele, batony itp., które zabieracie na trasę muszą być podpisane Waszym numerem startowym.
⮚ Kurs trasy (dostarczony przez organizatora) obowiązkowo wgrany w zegarek, telefon lub inne urządzenie do nawigacji;
⮚ Strój dopasowany do warunków atmosferycznych;
⮚ Czapka lub buff;
⮚ Plecak lub pas mieszczący całe wyposażenie obowiązkowe;
⮚ Pojemnik/pojemniki (bidony/bukłaki) mieszczący min. 1 litr płynów;
⮚ Działający, włączony, naładowany telefon komórkowy z zapisanym nr telefonu do organizatora;
⮚ Kurtka wiatrówka;
⮚ Lampka czołówka z białym światłem (z naładowanymi bateriami);
⮚ Folia NRC;
⮚ Numer startowy wraz z chipem;
⮚ Dowód tożsamości;
⮚ Minimum 50 PLN w gotówce na drobne zakupy (sklepy po drodze dostępne);
⮚ Własny kubek/pojemnik (na punktach nie będzie plastikowych kubeczków).
RECOMMENDED:
⮚ Wydrukowana mapa trasy (do ściągnięcia ze strony organizatora).
⮚ Ubezpieczenie NNW.
PÓŁ DZIKA 27 km+
Wszystkie żele, batony itp., które zabieracie na trasę muszą być podpisane Waszym numerem startowym.
⮚ Kurs trasy (dostarczony przez organizatora) obowiązkowo wgrany w zegarek, telefon lub inne urządzenie do nawigacji;
⮚ Strój dopasowany do warunków atmosferycznych;
⮚ Czapka lub buff;
⮚ Plecak lub pas mieszczący całe wyposażenie obowiązkowe;
⮚ Pojemnik/pojemniki (bidony/bukłaki) mieszczący min. 1 litr płynów;
⮚ Działający, włączony, naładowany telefon komórkowy z zapisanym nr telefonu do organizatora;
⮚ Folia NRC;
⮚ Numer startowy wraz z chipem;
⮚ Dowód tożsamości;
⮚ Minimum 50 PLN w gotówce na drobne zakupy (sklepy po drodze dostępne);
⮚ Własny kubek/pojemnik (na punktach nie będzie plastikowych kubeczków).
RECOMMENDED:
⮚ Wydrukowana mapa trasy (do ściągnięcia ze strony organizatora).
⮚ Ubezpieczenie NNW.
SZYBKA SARNA 10 km+
Wszystkie żele, batony itp., które zabieracie na trasę muszą być podpisane Waszym numerem startowym.
⮚ Kurs trasy (dostarczony przez organizatora) obowiązkowo wgrany w zegarek, telefon lub inne urządzenie do nawigacji;
⮚ Strój dopasowany do warunków atmosferycznych;
⮚ Numer startowy wraz z chipem;
⮚ Czapka lub buff;
⮚ Działający, włączony, naładowany telefon komórkowy z zapisanym nr telefonu do organizatora;
RECOMMENDED:
⮚ Wydrukowana mapa trasy (do ściągnięcia ze strony organizatora).
⮚ Ubezpieczenie NNW.
Attention!! Mandatory equipment must be carried with you throughout the whole run.
15. ORGANIZATOR ZAPEWNIA:
⮚ Niezapomniane wrażenia i miłą atmosferę;
⮚ Profesjonalny pomiar czasu;
⮚ Zabezpieczenie oraz pomoc medyczną (w czasie trwania biegu);
⮚ Numer startowy, który należy umieścić w widocznym miejscu z przodu w celu zapewnienia bezpieczeństwa i kontroli w trakcie biegu;
⮚ Obsługę fotograficzną w czasie BIEGU;
⮚ Punkty odżywcze na trasie (napoje zimne i ciepłe, lekkie przekąski, ciepłe posiłki na wybranych punktach);
⮚ Posiłek regeneracyjny na mecie dla wszystkich uczestników;
⮚ nagrody rzeczowe dla trzech najlepszych Uczestników na każdym
of the distances;
⮚ Medal dla osób, które ukończą bieg w określonym limicie czasu;
⮚ Depozyt;
⮚ Możliwość zakupu dedykowanej koszulki technicznej.
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
⮚ Każdy UCZESTNIK zobowiązany jest do przestrzegania REGULAMINU, zasad przedstawionych w komunikatach oraz poleceń wydawanych przez ORGANIZATORA w trakcie trwania imprezy. UCZESTNIK, który nie będzie stosował się do poleceń ORGANIZATORA może zostać zdyskwalifikowany i proszony o opuszczenie miejsc organizacji imprezy. ORGANIZATOR w porozumieniu z medykami zastrzega sobie możliwość niedopuszczenia lub usunięcia z imprez osób, które wykazują objawy chorobowe lub są w złym stanie fizycznym.
⮚ Zawody odbędą się bez względu na warunki pogodowe, jednakże ze względów bezpieczeństwa ORGANIZATOR może przerwać lub zmienić trasę. ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo do odwołania imprezy z przyczyn niezależnych od ORGANIZATORA lub zmiany terminu. W sytuacji przerwania zawodów klasyfikacja UCZESTNIKÓW nastąpi na podstawie międzyczasów na ostatnim punkcie kontrolnym.
⮚ UCZESTNICY startują na własną odpowiedzialność.
⮚ Jeżeli UCZESTNIK wycofa się z BIEGU, musi niezwłocznie poinformować telefonicznie o tym ORGANIZATORA.
⮚ ORGANIZATOR nie zapewnia transportu z miejsca przerwania / wycofania z BIEGU na miejsce STARTU/ METY.
⮚ Każdy UCZESTNIK zobowiązany jest do udzielenia pomocy innemu UCZESTNIKOWI w razie wypadku. Nieudzielenie pomocy innemu UCZESTNIKOWI skutkuje bezwzględną dyskwalifikacją.
⮚ Zawodnicy mają prawo wnieść oficjalny protest, który należy składać mailowo w terminie do 48 godz. po odbyciu zawodów lub opublikowaniu wyników do sędziego głównego zawodów. Protest można wnieść po opłaceniu kaucji w wysokości 200 PLN. Po rozpatrzeniu protestu na korzyść wnoszącego, kaucja zostanie zwrócona.
⮚ ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo do 30 pakietów startowych na potrzeby promocji biegu.
⮚ ORGANIZATOR nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez opieki.
⮚ Posiadanie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków leży w gestii UCZESTNIKÓW.
⮚ Ostateczna interpretacja REGULAMINU należy do ORGANIZATORA.
⮚ KIJE można używać na całej trasie.
⮚ ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w REGULAMINIE w trakcie trwania imprezy jeśli będzie wymagać tego sytuacja i bezpieczeństwo UCZESTNIKÓW i osób działających w imieniu ORGANIZATORA.
17. CZYNNOŚCI ZAKAZANE
Zawodnicy mogą zostać zdyskwalifikowani lub ukarani czasowo w każdym momencie zawodów za następujące działania:
⮚ Skracanie wyznaczonej trasy.
⮚ Korzystania z pomocy osób trzecich (support, pacemaker) poza miejscami do tego wyznaczonymi pod rygorem dyskwalifikacji. O zastosowaniu rygoru decyduje ORGANIZATOR;
⮚ korzystanie z rowerów lub innych pojazdów mechanicznych – UCZESTNICY pokonują trasę pieszo;
⮚ Niestosowanie się do przepisów ruchu drogowego.
⮚ Brak obowiązkowego wyposażenia.
⮚ Wyrzucanie śmieci na trasach zawodów.
⮚ Korzystanie z zewnętrznego wsparcia poza punktami odżywczymi.
⮚ Bieganie z osobami, które nie są zarejestrowanymi na dany bieg zawodnikami.
⮚ Oszustwa (używanie transportu, zamiennych biegaczy i inne).
⮚ Nienoszenie numeru startowego we właściwym miejscu.
⮚ Kontynuowanie biegu po zakończonym limicie czasu.
⮚ Doping lub używanie zakazanych środków, w tym zakresie będą przestrzegane przepisy WADA.
⮚ Udział w zawodach w stanie po użyciu alkoholu, stanie nietrzeźwości a także pod wpływem środków odurzających. Za naruszenie tego zakazu zawodnik będzie zdyskwalifikowany w trybie natychmiastowym i proszony o opuszczenie miejsca zawodów oraz tras. Taki zawodnik ma także zakaz uczestniczenia w przyszłości na Festiwalach Biegowych ULTRA WAY.
⮚ Niesportowe zachowanie.
⮚ Brak jakiegokolwiek z elementów obowiązkowego wyposażenia (w tym przypadku określa się karę czasową – minimum 15 min/każdy element.
Określenie rodzaju kary i wysokości kar czasowych ustala Sędzia Główny zawodów.
Kary czasowe zostają doliczone do wyniku przebycia trasy lub zawodnik może być wstrzymany przez sędziego przed metą celem odbycia kary czasowej.
18. ZASADY FAIR PLAY I ETYKA SPORTOWA
⮚ ORGANIZATOR zastrzega sobie prawo do odmowy udziału w biegu – zarówno w bieżącej, jak i przyszłych edycjach – zawodnikom, którzy dopuszczają się niesportowego zachowania, łamią zasady fair play lub poprzez swoje działania, także w przestrzeni publicznej (w tym w mediach społecznościowych), naruszają dobre imię biegu, jego uczestników, wolontariuszy lub ORGANIZATORA. W biegach górskich i ultra szczególnie cenimy szacunek – do ludzi, natury i idei rywalizacji z klasą.
⮚ UCZESTNIKÓW prosimy o wyrozumiałość dla wolontariuszy i obsługi zawodów. Oni nie śpią tak samo jak UCZESTNICY;
⮚ UCZESTNIKÓW prosimy o szacunek dla innych użytkowników szlaków na których odbywają się zawody, a także o szacunek dla lasu i jego mieszkańców.